مقالات

راهکارهای موفقیت در تجارت بررسی شد

راه های موفقیت در تجارت بررسی شد - پارس آرا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،مهدی صفایی کارآفرین برتر کشور در نخستین همایش تخصصی امنیت کسب و کار، پیشگیری حقوقی که در تالار مرکزی شهر برگزار شد، با بیان اینکه باید بدانیم تا چه میزان یک موضوع حقوقی در تجارت مهم و تاثیر گذار است،اظهار کرد: در صورتی که به مسائل حقوقی در تجارت آگاهی نداشته باشیم نمی توانیم در این زمینه گام موثری برداریم و با شکست مواجه می شویم.

این مدرس دانشگاه تهران، با بیان اینکه در انجام یک تجارت موفق باید در ابتدا خودمان را بشناسیم، تصریح کرد: اگر خودشناسی وجود نداشته باشد نمی توانیم به موفقیت دست یابیم.

وی با عنوان اینکه ازدواج نیز نوعی تجارت است، افزود: ۶۳ درصد ازدواج ها به دلیل عدم شناخت از خود و انتظارها با شکست مواجه شده و به طلاق منجر می شود.

صفایی با تاکید براینکه ۹۰ درصد مردم نسبت به شناخت خود آگاهی ندارند، گفت: همین عامل موجب می شود دچار اشتباهات متعدد و عوض کردن شغل های مختلف بشویم.

برگزاری همایش امنیت کسب و کار - پارس آرا

وی با بیان اینکه یک تاجر باید در گام نخست مسئولیت پذیر باشد، افزود: در ایران حتی مسئولان نیز مسئولیت کارهای خویش را نمی پذیرند.

این کارآفرین برترکشور با تاکید براینکه یکی از اصول مهم تجارت تفکرجغرافیای منطقه مورد تجارت است، عنوان کرد: در تمام دنیا بخش های مختلفی در یک شهر وجود دارد که نسبت به تفکر این افراد تجارت متفاوت می شود.

صفایی، جسارت را یکی از مهمترین اصول تجارت دانست و گفت: در کشورهای اروپایی سیم کارت تلفن همراه که می فروشند روی آن یک دستگاه گوشی موبایل نیز هدیه داده می شود که نشان از جسارت آن بازرگانان است و همین مسئله موجب فروش صدبرابری آنان می شود.

وی بر ضرورت توجه به تکنولوژی روز دنیاو همراه شدن با آن تاکید کرد و گفت: تکنولوژی روز دنیا  هر ۲۶ روز یکبار تغییر می کند و به روز می شود.

این کارآفرین برتر ملی با بیان اینکه هرتاجر موفق باید از مشاوره سه نفر در کنار خود بهره ببرد تا موفقیت خود را تضمین کند، گفت: کسی که عملکرد ما را از بیرون نظاره کند همراه با مشاور روان شناس و یک حقوقدان سه شخصی هستند که باید در کنار یک تاجر و بازرگان حضور داشته باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *